Filme 2019

Bei * Q+A mit Regisseur_in, Hauptdarsteller_in oder Menschen vom Filmteam

Message from Dement
Tschechien, Brasilien (2013); 52 min; tschechisch, englisch, portugiesisch with engl. subs
director: Tomáš Elšík
Dement is simply a punker. He owns a music club in Sao Paolo, which makes him an unofficial boss of the local Antifa. The situation has been getting worse after the death of his best friend Johni, who was killed in an attack of a right wing gang.

Suzy Hotrod: Roller Derby Star
USA (2018); 67 min; OV
director: Leon Chase
Meet Suzy Hotrod, the last original member of New York City’s Gotham Girls Roller Derby league—and one of the most famous names in modern roller derby.

Negro Terror
USA (2018); 54 min; OV
director: John Rash
is a cinematic and musical portrait of a punk band’s rise from playing house parties to establishing their influential role within the vibrant and eclectic underground music community of Memphis, TN. Negro Terror as a band champion the history, music, and various politics of their beloved hometown and are far more than just another hardcore punk band with a provocative name. Tipp vom Festivaldirektor

Arada
Türkei (2018); 88 min; english
director: Mu Tunc
A young punk rocker in Istanbul tracks down a cruise ticket to California on the night of his birthday gig. Based on the director’s personal family story. Film sets during the 90’s unrest political Turkey.

Goodnight London*

UK (2018); 60 min, OV
director: Oliver Guy-Watkins
How has rapid gentrification affected communities and creatives in London? In 2018, the city exists in a transient state, swallowed by cranes, building sites and half eaten streets. Ambitious plans for transport and new developments have closed youth centres, music venues and art studios whilst also removing vast amounts of affordable housing from the city. What does the future hold?

Punks from Afar
China, Taiwan (2018); 64 min; chinesisch with engl. subs
director: Amuer Yu
In 2017, four bands from the Chinese mainland toured in Taiwan. It marks a historic moment in the cross-strait subcultural communication. The tour is the biggest underground rock event made by rock bands from the Chinese mainland in Taiwan.
With the GT Bitches’s tour as the main plot, the film is an interview of 10 punk bands, gig
organizers and music fans from the Chinese mainland and Taiwan.

Lasst die Alten sterben
Schweiz (2018); 91 min; deutsch
director: Juri Steinhart
«Lasst die Alten sterben» ist ein tragisch-komischer Film über Jugendliche, die in einer Welt aus Zuckerwatte nach Luft schnappen. Eine Generation, die sich aus der Langeweile befreien will und dabei ins Leere fällt.

Festival der Demokratie
Deutschland (2018); 90 min; OV
director: Lars Kollros
Ein Festival der Demokratie sollte er werden, der G20 Gipfel in Hamburg vom 7.-9. Juli 2017. So hatte zumindest der Hamburger Innensenator Andy Grote den G20 Gipfel angekündigt. Über 30.000 Polizist*innen waren in der Stadt um das Treffen zu schützen, …

Back To The Top
Griechenland (2016); 95 min; OV with engl. subs
director: Stratis Chatzielenoudas
A 32-year old punk rock paraplegic and his friends plan to climb on the highest peak of Mount Olympus. For whom is it going to be more difficult?

A Global Mess*
Deutschland (2019); ca. 105 min; deutsch/english
director: Diana Ringelsiep & Felix Bundschuh
Die Journalistin Diana Ringelsiep und der Musikmanager Felix Bundschuh
haben sich auf eine Reise quer durch den südostasiatischen Underground
begeben. Dabei sind sie der Frage nachgegangen, welches Lebensgefühl die
AnhängerInnen verschiedener Subkulturen weltweit miteinander verbindet.
Herausgekommen ist eine Reisedoku mit zahlreichen Interviews, in der
verschiedene Punk-, Hip-Hop- und Hardcore-Bands, aber auch Streetartists,
Riot Grrrls und AktivistInnen zu Wort kommen.

Das Jahr des Affen
Tschechien (2018); 110 min; OV with engl. subs
director: Vladimir Blaževski
A mild political satire about a peculiar friendship between a lonesome monkey and an (impoverished) zoo warden, and about an upside-down world in transition as seen by a chimpanzee.

Deckname Jenny*
Deutschland (2017); 110 min; OV
director: Samira Fansa
Wer hat nicht manchmal die Schnauze gestrichen voll? Du schlägst die Zeitung auf und könntest kotzen. Ein Rechtsruck geht durch Land. Die Stadt wird aufgeräumter für Hipster, Touristen und Start-ups. Freiräume sind bedroht. Und im Mittelmeer lässt Europa Migrant*innen ersaufen.
Doch Jenny und ihre Bande schlägt zurück. Aber Ihr Vater nervt. Und die Bullen auch. Und wie… Es wird eng. Aber egal – immer nach vorne geschaut. Aufgeben gilt nicht…
Guts Pie Earshot machen die Musik dazu. Und Nomi & Aino. Tolle Musik.
subversiv * queer-feministisch * punkrock * hochaktuell * wütend * für die guten * anarchistisch *

Molotov
Israel (2018); 34 min; OV with engl. subs
director: Matan Ben Moreh, Ziv Sahar
Every year a festival springs forth from the dirt, built by those who find clarity in its squalor. As one character explains, dirty is a relative concept. “My cup is only dirty if I decide that it’s dirty.” Unshackled to and unmoved by the lures of the bright lights and big buildings that dominate the heaps they cling to, and motivated by a pure and simple mantra – each year they can make something real rise from an otherwise dusty and neglected patch of land.
But it’s not the land that they fight because they are very much of it – rather, in a culture defined by its existential nihilism – these punks are fighting to see whether they care enough about themselves as to even give a shit.

LAD.I.Y.FEST 2017
Ohne Macker, Non-Profit und vor allem D.I.Y.
Röhrende Gitarren, tiefes Brüllen und der treibende Rhythmus der Schlagzeugerin treffen auf Anekdoten vom ersten selbstorganisierten Riotgrrl-Festival in Leipzig. Was mit der Ladyfestbewegung 2000 in Olympia, Washington begann, wird nun zum fünften Mal in Leipzig gefeiert: ein von Frauen_Lesben_Trans organisiertes Festival mit vier Tagen voller Konzerte, Workshops, Lesungen und Theater.
Der Film ist eine Dokumentation des 2017 veranstalteten Festivals und ist vor allem da, um das Leben der selbstorganisierten FLTI*-Kultur in Leipzig festzuhalten und für die Nachwelt sichtbar zu machen.


Kurzfilme/ short movies:

QueerIT, Israel (2018), 15 min, english, director: Netta Shalev
On The Imperfection Of The Geological Record, Deutschland (2018) , 7min, english, director: Martin Oliveros Heinze
Bath Bomb, USA (2018), 3min, OV, director: Matt McWilliams
Behind Banana Vacuum, Kanada (2019), 12 min, OV, director: Lian Morrison
Emel, Deutschland (2018), 11 min, english subs, director: Sophia Gisinger
Crooked, Kanada (2014), 6 min, OV, director: Briana Blades
£125/HR, UK (2018), 10 min, OV, director: Andrew Owens
The Sanil, Iran (2017), 11 min, english subs, director: mohammad torivarian
In Through The Output, USA (2018), 3 min, director: Teri Fruichantie
Silent Night, Frankreich (2018), 4 min, english subs, director: Jerome Steinberg
Redress, USA (2017), 13 min, OV, director: Jayson Johnson
Daughters of Northern Darkness (Black Metal Barbie), USA (2018), 2 min, OV, director: Gwenmarie White
Hammer Down, USA (2018), 3 min, OV, director: Dan Pasto
Canallas, Spanien (2017), 4 min, english subs, director: César Valladares Pérez
Sex Tapes: Lessons from a 7ft Penis & Friends, Kanada (2018), 9min, OV, director: Tamara Scherbak
The Rocky Roads Return!, USA (2018), 2 min, OV, director: Robert Kleinschmidt